قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان فوتبال اروپا انجام شد که در یکی از دیدارهای حساس این مرحله رئال مادرید مدافع عنوان قهرمانی با چلسی روبرو می شود.

لیگ قهرمانان اروپا به جذاب‌ ترین هفته‌ های خود نزدیک می‌ شود و هشت تیم برای قهرمانی در معتبرترین تورنمنت فوتبال باشگاهی اروپا به رقابت خواهند پرداخت. 

روز جمعه (26 اسفند 1401) قرعه‌ کشی مراحل یک‌ چهارم نهایی تا فینال لیگ قهرمانان اروپا ساعت 14:30 به وقت تهران در مقر یوفا در نیون سوئیس برگزار شد. نتایج این قرعه کشی به ترتیب زیر است:

رئال مادرید - چلسی
اینتر میلان - بنفیکا
منچسترسیتی - بایرن مونیخ
آث میلان - ناپولی

بازی‌ های این مرحله روزهای 11-12و 18-19 آپریل 2023 (22-23 و 29-30 فروردین 1402) برگزار می‌ شود.

در این مرحله منعی در رابطه با برخورد تیم‌ ها با یکدیگر وجود ندارد. هر تیمی می‌تواند با هر حریفی از جمله هم‌ وطن خودش روبه‌رو شود چون در این مرحله سیدبندی وجود ندارد. تیم‌ هایی که قرعه‌ شان اول در می‌ آید، در بازی رفت میزبان هستند.

در مرحله یک‌ چهارم نهایی چهار مسابقه برگزار می‌ شود که قرعه هر یک از بازی‌ ها با اعداد 1 تا 4 مشخص می‌ شود. قرعه‌ کشی نیمه‌ نهایی به این صورت است که چهار گوی با نوشته‌ های برنده بازی 1، برنده بازی 2، برنده بازی 3 و برنده بازی 4 وجود دارند و با باز شدن این‌ گوی‌ها و دو قرعه جدید، مسیر تیم‌ها در نیمه‌ نهایی مشخص می‌ شود. پس از مشخص شدن قرعه‌ کشی نیمه نهایی، یک قرعه‌ کشی با دو گوی برای تعیین تیم میزبان در فینال هم صورت می‌گیرد.